بنیاد جوانان افغان درآلمان شماری اطفال را درکابل مساعدت کرد
تلویزیون آریانا تلویزیون آریانا

 

شماری از افغانهای با احساس و وطن دوست افغانستان که در آلمان زندگی میکنند  با جمع آوری مقداری پول هموطنانشان را در کابل کمک کردند. نورالله نوری رییس بنیاد خیریه ی جوانان در آلمان ویکی از افغانهای دلسوز کشور به هدف تهیه ی پاپوش وجراب برای اطفال بی بضاعت ، بی سرپرست ، بیجاشده گان داخلی و مستحق به کابل فرستاده و این مبلغ توسط خانم مکی مسوول این نهاد در کابل به مستحقین آن توزیع گردید.

آقای نوری ُمیگوید: جوانان افغان مقیم آلمان مشتاق اند تا در این عرصه با راه اندازی فعالیت های هنری ، همکاری هایشان را در عرصه های مختلف به اطفال افغانستان ادامه دهند وی می افزاید این کمک ها در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

 شماری از بیجا شده گان ، مهاجرین و نیازمندان می گویند که برفباری های امسال و سردی هوا زندگی را برای آنها مشکل ساخته و کمک های که تا اکنون صورت گرفته است ناچیز اند. روی این دلیل بنیاد جوانان افغان در آلمان تلاش دارد تا این همکاری ها را برای اطفال افغانستان تقویت بخشد.

گزارش ها می رسانند که به دلیل سردی هوا و ریزش برف در مناطق مختلف افغانستان تعدادی زیاد از اطفال و موسفیدانی که در زیر خیمه ها زندگی می کردند جان های شان را از دست داده اند.

شماری زیاد از بیجاشدگان و مهاجرین که در زیر خیمه ها در شهر کابل زندگی می کنند حکومت و نهاد های بین المللی را متهم به بی توجه ی در قسمت زندگی شان می کنند.

به اساس معلومات وزارت امور مهاجرین و عوت کنندگان، در سال های اخیر بیش 60 هزار افغان از خانه های شان در افغانستان بیجا شده اند.

گفته می شود که در حال حاضر حدود دو هزار تن از این افراد بیجا شده در شهر کابل زندگی می کنند. بنیاد جوانان افغان در آلمان از تمام هموطنانش در بیرون مرز متمنی است تا کمک های شانرا بخاطر کمک حد اقل برای این قشر آسیب پذیر دریغ نکرده به هر وسیله ی ممکن در زمینه به مساعدت هایشان ادامه دهند.


February 18th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها